blog-post-img-129

Cum utilizăm Pinterest pentru business? Câteva idei utile.

Pentru că într-un articol anterior mă întrebam despre formele pe care le-ar putea lua utilizarea Pinterest în comunicarea B2C, după un pic de research şi câteva experienţe proprii am încropit o listă de idei de start pentru procesul vostru creativ. Oricum, la orice tip de interacţiune am avea cu Pinterest – B2C sau B2B trebuie să avem în vedere obiectivul principal şi anume acelea de a obţine brand recognition şi de a aduce trafic către propriul site.
Felul în care o vizită se transformă în vânzare ţine direct de ceea ce utilizatorul găseste pe site-ul vostru – de tipul Pinterest îti aduce omul în faţa magazinului dar nu-l însoţeşte până la casă.

Prin urmare:

Folosiţi tot conţinutul vizual pe care îl aveţi la dispoziţie

Galerii foto, fotografii de la evenimente sponsorizate sau la care aţi participat, imagini proprii folosite în articole, white-papers (un subiect foarte la modă – pe care am să încerc să-l abordez într-un articol viitor), galerii video etc.

Creaţi board-uri ale clienţilor

Oferindu-le utilizatorilor posibilitatea de a contribui la boarduri este o ocazie foarte bună de a implica fanii şi clienţii în activitatea voastră de marketing. Alegeţi câţiva consumatori imporanţi şi creaţi un board dedicat pin-urilor lor.

Organizaţi un concurs

Mai multe branduri s-au lansat pe Pinterest folosindu-se de concursuri. Ideile în acest sens sunt multiple şi ca orice altă activitate în social media creativitatea poate fi lăsată să zburde liberă. Înainte totuşi de a folosi această metodă este bine să consultaţi termenii şi condiţiile de utilizare pentru a vă asigura că nu le încălcaţi în nici într-un fel.

Includeţi butonul Pin-it pe site

Înlesniţi-le vizitatorilor site-ului utilizarea Pinterest. Butonul funţionează ca un fel de reminder şi trebuie asociat cu conţinut vizual pertinent. Nu are sens sa folosiţi butonul pe paginile exclusiv text.

Folosiţi Pinterest pentru colectarea de informaţii despre clienţi

Utilizaţi Pinterest ca şi instrument de colectare pentru a înţelege interesele, nevoile şi preocupările clienţilor voştri. Vizualizaţi-le board-urile şi încercaţi să înţelegeţi ce le place, unde la place să meargă, ce vise şi aspiraţii au, pentru ca în viitor să puteţi avea o abordare mai personală şi mai targetată în comunicarea cu aceştia.

Folosiţi hashtags

La fel ca şi Twitter şi Google +, Pinterest permite folosirea hashtags, pentru a face conţinutul search-friendly.

Ca o mică concluzie – reuşita oricărei campanii pe Pinterest depinde direct de modul în care reuşiţi să vă încadraţi produsele sau serviciile în stilul de viaţă al publicului vostru ţintă. Orice abordare ageată trebuie să ţină cont de regulile de utilizare ale Pinterest care descurajează auto-promovarea evidentă.

Dacă aveţi nevoie şi de o motivaţie pentru a utliza Pinterest e bine să vizualizaţi şi unul sau două infographics în acest sens.

Probabil că seria de atricole despre acest subiect nu se va opri aici. Prin urmare astept sugestii voastre cu privire la aspectele pe care să le abordez în continuare.

Mădălina Băisan 20 posts

Creativ de inspiraţie. Militantă a eficienţei în advertising. Auto-perfecţionistă.

No Comments

There are no comments in this article, be the first to comment!

Leave a Reply

* Comments first need to be approved to show in this post.