blog-post-img-150

Studenţii şi smartphone-urile lor – o relaţie de viitor pentru marketeri

Mă întrebam şi analizam recent relaţia studenţilor români cu dispozitivele mobile de tip smartphone. Nu am la dispoziţie un studiu pe România, dar pot face uşor o paralelă cu studenţii americani care deja folosesc smarphone-urile ca accesoriu esenţial pentru viaţa lor în campus.

Fie ca sunt în autobuz, în pat, pe banda de alergare sau chiar şi în timp de conduc studenţii par că nu pot lăsa telefoanele jos. 52% spun că de multe ori verifică telefoanele înainte de se da jos din pat dimineaţa şi aproape jumătate fac acest lucru în pat, noaptea, înainte de a adormi. Din acest punct de vedere, chiar dacă nu ma mai încadrez în target pot recunoaste cu mâna pe inimă ca fac acelaşi lucru.

Câteva statistici mi-au rămas în minte din studiul Pew Internet & American Life Project, de la Universitatea din Colorado, elemente care ar trebui urmărite şi pe piaţa românească deoarece mai repede decât ne putem imagina vor deveni realitate, asta în cazul în care nu sunt deja:

-          jumătate sau mai mult de jumătate din studenţii americani se folosesc de telefonul mobil pentru a-şi stabili întâlniri, a rezolva o problemă neaşteptată, pentru a decide dacă să meargă sau nu la un anumit restaurant/local şi pentru a primi ştirile în timp real, fie că e vorba de cele sportive sau de trafic;

-          fie ca se află la rând la cafea, stau în pat sau aşteaptă să înceapă un curs, studenţii nu îşi pot lasa smartphone-ul jos;

-          telefonul nu mai este folosit exclusiv pentru apelare şi a devenit adiacent mai multor activităţi: email (77%), căutare informaţii specifice (67%), verificare reţele sociale (52%), hărţi, GPS (52%), citit ştiri (41%), ascultat muzică (41%) etc. (procentele din paranteză sunt ale celor care au răspuns Often la o întrebare cu 4 variante de răspuns – often, sometimes, seldom, never).

iDependent: The Student and the Smartphone from Jerry Chiu on Vimeo.

Toate aceste statistici îmi amintesc de un infographic din 2011, publicat Microsoft Tag referitor la creşterea eforturlor de marketing pentru mobil – un spaţiu media care se confruntă cu o creştere covârşitoare. Mai multe detalii aici.

Sunt curioasă care este părerea voastră cu privire la trendul românesc în acest domeniu.

Mădălina Băisan 20 posts

Creativ de inspiraţie. Militantă a eficienţei în advertising. Auto-perfecţionistă.

No Comments

There are no comments in this article, be the first to comment!

Leave a Reply

* Comments first need to be approved to show in this post.