blog-post-img-253

Trenduri în social media

Utilizarea canalelor de social media pentru a influenţa rezultatele în afaceri continuă să se extindă. Tot mai multe branduri folosesc reţelele sociale pentru a se conecta cu clienţii şi a dezvolta cu aceştia relaţii pe care să le convertească într-un mod semnificativ. Astfel, când am avut ocazia de a citi un studiu realizat de Spredfast (furnizor de software pentru managementul activităţii pe sociale media) am putut aprecia rezultatele acestuia şi altfel decât şi-au dorit ei. Poate unii dintre voi veţi spune că nu sunteţi impresionaţi de rezultate, ca erau de aşteptat, mai ales ca studiul a fost realizat pe 154 de companii care utilizează Spredfast (deci de bine sau de rău au conoştinţe peste medie în domeniu). Eu spun că sunt câteva concluzii care pe piaţa din România încă nu se aplică, cel puţin la nivel de companie mică – mijlocie.

Concluziile studiului:

  • Programele pe social media ale brandurilor activează şi se extind. Adoptarea social media în mediul corporate nu mai este o activitate marginală, companii de toate mărimile fiind acum active pe canalele sociale.
  • Brandurile au început centralizarea activităţii pe social media în vederea creşterii angajamentului şi a instrumentelor de măsurare.
  • Social media nu mai este de mult job-ul unei singure persoane. În studiul citat, în cele 154 de companii, s-a observat o medie de 29 de persoane autorizate să participe, să modereze şi să iniţieze activitate pe social media din partea aceluiaşi brand.
  • Companiile sunt prezente pe cel puţin 3 canale de social media. În top se află Facebook-ul, urmat de Twitter, LinkedIn, YouTube şi bloguri.

Implicaţiile concluziilor pentru activitatea pe social media a companiilor din România ar fi următoarele:

  • Majoritatea companiilor au nevoie de o activitate centralizată pe social media. Asta înseamnă că există o pagină a brandului şi nu e cazul ca fiecare punct de lucru să comunice diferit.
  • Coordonarea internă a activităţii pe social media este un must-have. Nu poate posta cine vrea, când vrea şi mai ales ce vrea ca fiind din partea companiei. Iar această coordonare trebuie făcută de cineva cu experienţă în domeniu, nu de cel mai tânăr angajat al firmei.
  • Trebuie să înţelegem că prezenţa pe social media a unui brand este munca unei echipe – coordonator, copywriter, designer şi programator – ca şi componenţă minimă. De ce o asemenea echipă? Pentru că utilizatorul de social media nu mai vrea doar informări text, vrea activitate, vrea imagini de bună calitate, concepte deştepte şi aplicaţii care să-i atragă atenţia.
  • Social media nu înseamnă doar Facebook. Sunt companii care pun egal între Facebook şi social media şi poate sunt dintre companiile care ar avea mult mai mult de câştigat din alegerea altui canal de comunicare socială.

Sursă foto: socialmediadelivered.com

Mădălina Băisan 20 posts

Creativ de inspiraţie. Militantă a eficienţei în advertising. Auto-perfecţionistă.

No Comments

There are no comments in this article, be the first to comment!

Leave a Reply

* Comments first need to be approved to show in this post.